Zobacz – jak myślisz. Zmień – jak działasz
Zobacz – jak myślisz. Zmień – jak działasz

12_Zagadnienia wprowadzające_ 3iM=> nowy typ uniwersalnych kompetencji

3iM to -w największym skrócie:

  • nowy typ kompetencji istotnie uzupełniających oraz porządkujących wiedzę oraz umiejętności, jakimi dysponujesz;
  • 3iM jest odpowiedzą na wyzwania i potrzeby współczesnych zespołów pracujących w uwarunkowaniach sztucznej inteligencji, natłoku wiedzy o zróżnicowanej wartości merytorycznej oraz metodologicznej;
  • 3iM opiera się na solidnych podstawach doradztwa filozoficznego umożliwiającego rozpoznanie specyfiki infrastruktury intelektualnej oraz mentalnej zespołu;
  • 3iM wyróżnia interdyscyplinarny oraz holistyczny (całościowy) sposób ujmowania problemów => zarówno w procesie diagnozy, jak i wypracowywania oraz wdrażania ścieżek naprawczych;
  • 3iM przygotowuje do korzystania z graficznych form przekazywania treści oraz standaryzowanych zapisów w procesach gromadzenia oraz dzielenia się wiedzą.

Kompetencje 3iM określane są jako znawstwo infrastruktury intelektualne i mentalne zespołów problemowych. Najwyższy z poziomów określany jest jako ekspercki:  ekspert infrastruktury intelektualnej i mentalnej. 

Poziom ekspercki uzyskać można wykorzystując indywidualnie kreowaną ścieżkę e-learningu opartą na kontakcie z mentorem oraz dwudniowy warsztat zakończony egzaminem kwalifikacyjnym.

  • diagnozowanie „tego, co się w organizacji dzieje”, co „ludzi boli’, przeszkadza w pracy, zniechęca do działania, blokuje ich inicjatywę, obniża poziom gotowości do zmian oraz decyduje o obecnym poziomie ich identyfikacji z organizacją,
  • diagnozowanie procesów i tendencji stanowiących zagrożenie dla działań strategicznych oraz warunkujących działania o krótszej perspektywie czasowej, a posiadających uwarunkowania mentalne,
  • obniżenie kosztów organizacji poprzez eliminację zbędnej powtarzalności tworzenia wybranych produktów,
  • obniżenie ryzyka niepowodzenia poprzez poznanie głębokich (mentalnych) uwarunkowań potencjału merytorycznego i wykonawczego zespołu pracowniczego,
  • odświeżenie atmosfery w zespole i odczuwalnej poprawy relacji międzyludzkich,
  • optymalizacje procesów komunikacyjnych opartych na intuicyjnych, prostych rozwiązaniach standaryzujących procesy informacyjne,
  • optymalizację procesów kreowania ścieżki kariery zawodowej pracowników, z perspektywy obecnych i przyszłych potrzeb organizacji,
  • podniesienie racjonalnej efektywności działań zintegrowanych – nie skutkującej negatywnymi konsekwencjami w dziedzinach powiązanych lub bezpośrednio zależnych, co zapewnia systemowe, holistyczne podejście do organizacji ujętej w perspektywie organizacji uczącej się,
  • podniesienie wartości rynkowej organizacji poprzez zobiektywizowanie procedur artykulacji, gromadzenia oraz wykorzystywania w codziennej praktyce zasobów wiedzy organizacji, szczególnie w postaci odpowiednio wyartykułowanych tzw. dobrych praktyk zawierających doświadczenia wyniesione z praktycznych prób realizacji zadań firmy,
  • poznanie głębokich uwarunkowań respektowania rozwiązań organizacyjnych,
  • racjonalizację procedur decyzyjności poprzez zasilenie ich walorów merytorycznych dzięki systematycznemu wsparciu infobrokerskiemu,
  • racjonalizację struktury organizacji oraz zintegrowanie działań z nastawieniem produktowym, pozwalającym na zadaniowe planowanie pracy oraz stosowanie standardów obiektywizujących proces oceny rezultatów zarówno cząstkowych, jak i finalnych,
  • skalowanie poznanych uwarunkowań – dla potrzeb benchmarku umożliwiającego stosowanie zobiektywizowanych procedur oceny ludzi, porównywanie zespołów, efektów ich pracy, poziomu zaangażowania itd. – oparte na zobiektywizowanych zasadach,
  • wyskalowanie poziomu identyfikacji pracowniczej ze strategią organizacji,
  • zablokowanie lub wykluczenie stanów rzeczy, procesów i tendencji istotnych dla organizacji, a pomijanych zazwyczaj w rutynowych kontrolach, audytach, a nawet controllingu,
  • zmianę kultury organizacji na produktową, dynamiczną wobec zmian, absorbująca wiedzę, doświadczenie własne i zewnętrzne, preferującą zachowania podmiotowe, itd.,
  • zmianę podejścia do problematyki dzielenia się wiedza w organizacji,
  • zobiektywizowanie procesu oceny produktów pracy intelektualnej – na każdym poziomie.

Dokładne informacje o narzędziach oraz podstawy teoretyczne – na naszych warsztatach. Zainteresowanych prosimy o kontakt:

dr Tadeusz Wojewódzki

tadeuszwojewodzki@gmail.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *