3iM to -w największym skrócie:
- nowy typ kompetencji istotnie uzupełniających oraz porządkujących wiedzę oraz umiejętności, jakimi dysponujesz;
- 3iM jest odpowiedzą na wyzwania i potrzeby współczesnych zespołów pracujących w uwarunkowaniach sztucznej inteligencji, natłoku wiedzy o zróżnicowanej wartości merytorycznej oraz metodologicznej;
- 3iM opiera się na solidnych podstawach doradztwa filozoficznego umożliwiającego rozpoznanie specyfiki infrastruktury intelektualnej oraz mentalnej zespołu;
- 3iM wyróżnia interdyscyplinarny oraz holistyczny (całościowy) sposób ujmowania problemów => zarówno w procesie diagnozy, jak i wypracowywania oraz wdrażania ścieżek naprawczych;
- 3iM przygotowuje do korzystania z graficznych form przekazywania treści oraz standaryzowanych zapisów w procesach gromadzenia oraz dzielenia się wiedzą.
Kompetencje 3iM określane są jako znawstwo infrastruktury intelektualne i mentalne zespołów problemowych. Najwyższy z poziomów określany jest jako ekspercki:
ekspert infrastruktury intelektualnej i mentalnej.
Poziom ekspercki uzyskać można wykorzystując indywidualnie kreowaną ścieżkę e-learningu opartą na kontakcie z mentorem oraz dwudniowy warsztat zakończony egzaminem kwalifikacyjnym.
• diagnozowanie „tego, co się w organizacji dzieje”, co „ludzi boli’, przeszkadza w pracy, zniechęca do działania, blokuje ich inicjatywę, obniża poziom gotowości do zmian oraz decyduje o obecnym poziomie ich identyfikacji z organizacją,
• diagnozowanie procesów i tendencji stanowiących zagrożenie dla działań strategicznych oraz warunkujących działania o krótszej perspektywie czasowej, a posiadających uwarunkowania mentalne,
• obniżenie kosztów organizacji poprzez eliminację zbędnej powtarzalności tworzenia wybranych produktów,
• obniżenie ryzyka niepowodzenia poprzez poznanie głębokich (mentalnych) uwarunkowań potencjału merytorycznego i wykonawczego zespołu pracowniczego,
• odświeżenie atmosfery w zespole i odczuwalnej poprawy relacji międzyludzkich,
• optymalizacje procesów komunikacyjnych opartych na intuicyjnych, prostych rozwiązaniach standaryzujących procesy informacyjne,
• optymalizację procesów kreowania ścieżki kariery zawodowej pracowników, z perspektywy obecnych i przyszłych potrzeb organizacji,
• podniesienie racjonalnej efektywności działań zintegrowanych – nie skutkującej negatywnymi konsekwencjami w dziedzinach powiązanych lub bezpośrednio zależnych, co zapewnia systemowe, holistyczne podejście do organizacji ujętej w perspektywie organizacji uczącej się,
• podniesienie wartości rynkowej organizacji poprzez zobiektywizowanie procedur artykulacji, gromadzenia oraz wykorzystywania w codziennej praktyce zasobów wiedzy organizacji, szczególnie w postaci odpowiednio wyartykułowanych tzw. dobrych praktyk zawierających doświadczenia wyniesione z praktycznych prób realizacji zadań firmy,
• poznanie głębokich uwarunkowań respektowania rozwiązań organizacyjnych,
• racjonalizację procedur decyzyjności poprzez zasilenie ich walorów merytorycznych dzięki systematycznemu wsparciu infobrokerskiemu,
• racjonalizację struktury organizacji oraz zintegrowanie działań z nastawieniem produktowym, pozwalającym na zadaniowe planowanie pracy oraz stosowanie standardów obiektywizujących proces oceny rezultatów zarówno cząstkowych, jak i finalnych,
• skalowanie poznanych uwarunkowań – dla potrzeb benchmarku umożliwiającego stosowanie zobiektywizowanych procedur oceny ludzi, porównywanie zespołów, efektów ich pracy, poziomu zaangażowania itd. – oparte na zobiektywizowanych zasadach,
• wyskalowanie poziomu identyfikacji pracowniczej ze strategią organizacji,
• zablokowanie lub wykluczenie stanów rzeczy, procesów i tendencji istotnych dla organizacji, a pomijanych zazwyczaj w rutynowych kontrolach, audytach, a nawet controllingu,
• zmianę kultury organizacji na produktową, dynamiczną wobec zmian, absorbująca wiedzę, doświadczenie własne i zewnętrzne, preferującą zachowania podmiotowe, itd.,
• zmianę podejścia do problematyki dzielenia się wiedza w organizacji,
• zobiektywizowanie procesu oceny produktów pracy intelektualnej – na każdym poziomie,