01.07.2024 1721_TW680302_ v01 _szkolenie__ odróżnienie wartości od wiedzy_
Problem: Sposób myślenia – podejście
Temat: Czym różnią się wartości od wiedzy
źródło: tekst własny -2_Tadeusz Wojewódzki _ Jak planować i wdrażać proces doskonalenia jakości organizacji odpowiedzialnych za rozwój form opieki nad dziećmi w wieku do lat 3
CYTAT:
„
każde miejsce pracy jest jakoś oprzyrządowane.
Każde miejsce pracy jest jakoś „oprzyrządowane” po to, aby wspierać działania pracowników. Wszystko to, co je wspiera, co jest obecne w procesie pracy – nazywamy infrastrukturaą miejsca pracy.
Infrastruktura miejsca pracy odnosi się do wszystkich:
- fizycznych (budynki, pomieszczenia, wyposażenie biurowe),
- technologicznych (np. sprzęt komputerowy, oprogramowanie, sieci komunikacyjne) i
- organizacyjnych elementów (procedury, polityki, kultura organizacyjna oraz procesy prac).
Infrastruktura miejsca pracy odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu efektywności, wydajności i komfortu pracy pracowników. Dobrze zaprojektowana i odpowiednio dostosowana infrastruktura może wpływać na motywację pracowników, ich zaangażowanie oraz poziom satysfakcji z pracy. Dlatego też przedsiębiorstwa starają się tworzyć środowisko pracy, które sprzyja efektywności i innowacyjności poprzez odpowiednie dostosowanie infrastruktury fizycznej, technologicznej i organizacyjnej do potrzeb swoich pracowników.
Nas interesuje infrastruktura intelektualno- mentalna organizacji, zespołu, instytucji. Taka, jaka ona jest w naszych miejscach pracy.

Dobrze opanowanie tej umiejętności – jest punktem wyjścia każdego szkolenia, kursu, studiów – z zakresu infrastruktury intelektualno- mentalnej 3iM.

Dokładnie to jest tak, że jest kilka pojęć, od opanowania których zależy możliwość przejścia do dalszych kroków
wartości | wiedza | |
silna i zdrowa osobowość | zasadnicze znaczenie okresu między urodzeniem a 3 rokiem życia dla osobowości i postawy dziecka w późniejszym życiu | |
postawa dziecka wobec otaczającego je świata | ||
zachowania w późniejszym życiu | ||
pozytywne doświadczenia z nowymi opiekunami | jakość działania zależy od właściwej opieki oraz walorów doświadczeń z opiekunami | |
wysoka jakość relacji między opiekunami i dziećmi | dziecko musi mieć zapewnioną stałą uwagę, wsparcie i pomoc osoby dorosłej | |
ilość opiekunów odpowiednia – do ilości dzieci | ||
asystowanie opiekunom jako wolontariusze | rodzice są osobami najbliższymi dzieciom | |
znajomość preferencji emocjonalnych dziecka | ||
rozwój dziecka | ruch i swobodna zabawa jest podstawowym czynnikiem stymulującym | |
znajomość czynników stymulujących rozwój | ||
realizacja potrzeb dziecka | zadaniem opiekunów jest stworzenie środowiska edukacyjnego, odpowiadającego bieżącym potrzebom dzieci | |
znajomość bieżących potrzeb dziecka |
