Zobacz – jak myślisz. Zmień – jak działasz
Zobacz – jak myślisz. Zmień – jak działasz

Ścieżka kreowania normalności _II_ optymalizacja paradygmatów myślenia_ Odróżnianie wiedzy od wartości_  przykład- kwant wiedzy_ system opieki nad dziećmi do lat 3

01.07.2024 1721_TW680302_ v01 _szkolenie__ odróżnienie wartości od wiedzy_

Problem: Sposób myślenia – podejście

Temat: Czym różnią się wartości od wiedzy

źródło: tekst własny -2_Tadeusz Wojewódzki _ Jak planować i wdrażać proces doskonalenia jakości organizacji odpowiedzialnych za rozwój form opieki nad dziećmi w wieku do lat 3

CYTAT:

każde miejsce pracy jest jakoś oprzyrządowane.

Każde miejsce pracy jest jakoś „oprzyrządowane” po to, aby wspierać działania pracowników. Wszystko to, co je wspiera, co jest obecne w procesie pracy – nazywamy infrastrukturaą miejsca pracy.

Infrastruktura miejsca pracy odnosi się do wszystkich:

  • fizycznych (budynki, pomieszczenia, wyposażenie biurowe),
  • technologicznych (np. sprzęt komputerowy, oprogramowanie, sieci komunikacyjne) i
  • organizacyjnych elementów (procedury, polityki, kultura organizacyjna oraz procesy prac).

Infrastruktura miejsca pracy odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu efektywności, wydajności i komfortu pracy pracowników. Dobrze zaprojektowana i odpowiednio dostosowana infrastruktura może wpływać na motywację pracowników, ich zaangażowanie oraz poziom satysfakcji z pracy. Dlatego też przedsiębiorstwa starają się tworzyć środowisko pracy, które sprzyja efektywności i innowacyjności poprzez odpowiednie dostosowanie infrastruktury fizycznej, technologicznej i organizacyjnej do potrzeb swoich pracowników.

 Nas interesuje infrastruktura intelektualno- mentalna organizacji, zespołu, instytucji. Taka, jaka ona jest w naszych miejscach pracy.

Dobrze opanowanie tej umiejętności – jest punktem wyjścia każdego szkolenia, kursu, studiów – z zakresu infrastruktury intelektualno- mentalnej 3iM.

Dokładnie to jest tak, że jest kilka pojęć, od opanowania których zależy możliwość przejścia do dalszych kroków

 wartościwiedza
 silna i zdrowa osobowośćzasadnicze znaczenie okresu między urodzeniem a 3 rokiem życia dla osobowości i postawy dziecka w późniejszym życiu
 postawa dziecka wobec  otaczającego je świata
 zachowania w późniejszym życiu
 pozytywne doświadczenia z nowymi opiekunamijakość działania zależy od właściwej opieki  oraz walorów doświadczeń z opiekunami
 wysoka jakość relacji między opiekunami i dziećmidziecko musi mieć zapewnioną stałą uwagę, wsparcie i pomoc osoby dorosłej  
 ilość opiekunów odpowiednia – do ilości dzieci
 asystowanie opiekunom jako wolontariuszerodzice są osobami najbliższymi dzieciom
 znajomość preferencji emocjonalnych dziecka 
 rozwój dzieckaruch i swobodna zabawa jest podstawowym czynnikiem stymulującym  
 znajomość czynników stymulujących rozwój
 realizacja potrzeb dzieckazadaniem opiekunów jest stworzenie środowiska edukacyjnego, odpowiadającego bieżącym potrzebom dzieci  
 znajomość bieżących potrzeb dziecka  

komentarz własny do cytatu:

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *